Odlesňovanie v Amazónii kleslo, Brazília sa zaviazala k ochrane lesov
V brazílskej časti Amazónie došlo k medziročnému poklesu odlesňovania o 11 percent. Tento trend sa prejavuje už štvrtý rok po sebe, pričom Brazília sa zaviazala k nulovému odlesňovaniu do roku 2030.
Vypočuť si článok

Podľa údajov brazílskeho Národného inštitútu pre výskum vesmíru (INPE) bolo medzi augustom 2024 a júlom 2025 odlesnené územie s rozlohou 5796 štvorcových kilometrov. Tento úbytok je štyrikrát väčší ako plocha Veľkého Londýna, čo naznačuje vážnosť situácie, ale aj úspešný pokrok v ochrane životného prostredia.
Koordinátor INPE, Claudia Almeida, potvrdil, že pokles odlesňovania v Amazónii, ktorá je považovaná za „pľúca planéty“, je pozitívnym signálom a dôkazom zlepšenej ochrany pôvodnej vegetácie. Amazonský prales, ktorý pokrýva územie deviatich krajín, hrá kľúčovú úlohu v regulácii klímy a viazaní oxidu uhličitého.
Brazília sa zaviazala k nulovému odlesňovaniu do roku 2030 a ochrana lesov sa stala najvyššou prioritou na nadchádzajúcej Konferencii zmluvných strán Rámcového dohovoru OSN o zmene klímy (COP30), ktorá sa uskutoční v novembri 2025 v amazonskom meste Belém. Tento záväzok je dôležitým krokom k udržaniu biodiverzity a ochrane životného prostredia na globálnej úrovni.
Tagy
Súvisiace články

Tragédia v Amerike: Matka prišla o tri deti pri požiari
V americkej Kenoshi došlo k tragédii, keď pri požiari zahynuli tri deti matky Jourdan Feasbyovej. Namiesto vianočných osláv sa rodina musí vyrovnávať s nepredstaviteľnou stratou.

Storočná Iñaxi Lasaová: Cvičenie a zdravá strava ako recept na dlhovekosť
Iñaxi Lasaová, 101-ročná žena z Baskicka, dokazuje, že vek je len číslo. Každodenným cvičením v posilňovni a zdravou stredomorskou stravou prekonala rakovinu aj covid, čím inšpiruje mnohých svojich fanúšikov na sociálnych sieťach.

Švajčiarska diaľničná známka za 21 eur: Ošiaľ v obchodoch
V Švajčiarsku sa spustila akcia na ročnú diaľničnú známku, ktorá láka vodičov na výrazné zľavy. Diskontné reťazce ako Lidl a Aldi ponúkajú známku za atraktívne ceny, čím sa snažia prilákať zákazníkov do svojich predajní pred Vianocami.
