TA1.SK
Meniny má Barbora
Slovensko

Novela zákona o mediálnych službách: Povinnosť zverejňovať financie na reklamu

1 min čítania

Novela zákona o mediálnych službách, ktorá nadobudla účinnosť v sobotu, zavádza povinnosť zverejňovať informácie o poskytnutých financiách na štátnu reklamu. Tieto zmeny majú za cieľ zvýšiť transparentnosť v oblasti mediálnych služieb.

Vypočuť si článok

Novela zákona o mediálnych službách: Povinnosť zverejňovať financie na reklamu
Foto: SME

Vysielatelia, poskytovatelia audiovizuálnych médií a vydavatelia periodických publikácií musia na svojich webových stránkach zverejňovať informácie o financiách, ktoré získali na štátnu reklamu. Novela zákona o mediálnych službách, ktorá nadobudla účinnosť 21. októbra 2023, prináša aj ďalšie zmeny v legislatíve upravujúcej mediálny sektor.

Podľa predkladateľa novely, ministerstva kultúry, je cieľom týchto zmien implementácia smernice Európskej únie a Európskeho aktu o slobode médií do slovenského právneho poriadku. Subjekty, ktoré prijímajú verejné finančné prostriedky, musia do 31. januára nasledujúceho roka zverejniť celkovú sumu poskytnutých financií za predchádzajúci kalendárny rok.

Zmeny sa netýkajú len prijímateľov, ale aj zadávateľov štátnej reklamy, ktorí sú povinní sprístupniť informácie o distribúcii týchto financií. Regulátor, Rada pre mediálne služby, bude monitorovať dodržiavanie týchto povinností a môže uložiť sankcie za nedodržanie legislatívnych noriem. Novela taktiež posilňuje kompetencie regulátora v oblasti sledovania transparentnosti a plurality informácií, čím sa snaží zabezpečiť spravodlivejšie rozdelenie štátnej reklamy na mediálnom trhu.

Tagy

#mediálne služby#štátna reklama#transparentnosť