TA1.SK
Meniny má Kornel
Zahraničie

Kritika na slovenskú prezentáciu v Šanghaji: Šampanské a hostesky vyvolali pobúrenie

1 min čítania

Incident na China International Import Expo vyvolal vlnu kritiky. Slovenská agentúra SARIO sa dištancovala od správania podnikateľa, ktorý sa prezentoval nevhodným spôsobom.

Vypočuť si článok

Kritika na slovenskú prezentáciu v Šanghaji: Šampanské a hostesky vyvolali pobúrenie
Foto: REFRESHER

Na nedávnej China International Import Expo (CIIE) sa odohral incident, ktorý rozprúdil diskusiu o vhodnosti prezentácie Slovenska na medzinárodnej scéne. Video podnikateľa Petra Lisického, v ktorom otvára šampanské šabľou za prítomnosti hostesiek, vyvolalo na sociálnych sieťach množstvo kritických reakcií. Mnohí komentátori označili správanie hostesky, ktorá predvádzala pohyby rukou pri fľaši, za nevhodné a dehonestujúce pre reprezentáciu krajiny.

Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) sa od konania Lisického jasne dištancovala. Riaditeľka odboru marketingovej komunikácie SARIO, Simona Čerešníková, uviedla, že správanie podnikateľa považujú za neprípustné. „Agentúra SARIO nezodpovedá za správanie súkromných osôb. Dištancujeme sa od akéhokoľvek správania, ktoré dehonestuje Slovensko,“ dodala. Podľa agentúry Lisický nie je zástupcom SARIO ani štátnym predstaviteľom, ale súkromným podnikateľom, ktorý sa prezentoval na výstave ako jeden z ôsmich vystavovateľov.

SARIO tiež vyjadrila ľútosť nad tým, že incident zatienil pozitívnu prezentáciu ostatných slovenských spoločností na podujatí. Po preskúmaní situácie a zmluvných podmienok s vystavovateľom agentúra zváži ďalšie kroky. Lisický sa bráni tvrdením, že akt sabráže je bežnou súčasťou medzinárodných vinárskych podujatí a mal za cieľ atraktívne predstaviť víno. Podľa jeho slov je interpretácia správania hostesky skôr odrazom osobného pohľadu jednotlivca než skutočného úmyslu prezentácie.

Tagy

#Šanghaj#SARIO#Peter Lisický#CIIE#prezentácia Slovenska