Japonsko čelí rekordnému počtu útokov medveďov, armáda zasahuje
V Japonsku sa zvyšuje počet obetí útokov medveďov, čo viedlo k vyhláseniu mimoriadnej situácie. Úrady požiadali armádu o pomoc, aby ochránili obyvateľov v ohrozených oblastiach.
Vypočuť si článok

V Japonsku sa situácia týkajúca sa útokov medveďov stáva čoraz vážnejšou. Od začiatku roka došlo k desiatim smrteľným incidentom, čo predstavuje najvyšší počet obetí v histórii evidovania takýchto útokov. V severnej prefektúre Akita sa úrady rozhodli vyhlásiť mimoriadnu situáciu, aby sa čelilo bezprecedentnej vlne agresie zo strany medveďov.
Guvernér Kenta Suzuki sa obrátil na japonské obranné sily s požiadavkou na zásah. „Bez pomoci armády už nedokážeme chrániť životy obyvateľov,“ uviedol po rokovaní s ministrom obrany. Medvede sa čoraz častejšie približujú k obydliam a mestám, čo zvyšuje obavy obyčajných ľudí o ich bezpečnosť.
Minister obrany Šindžiró Koizumi prisľúbil, že vláda využije všetky dostupné prostriedky na obnovenie bezpečnosti v postihnutých oblastiach. Nasadené jednotky budú monitorovať rizikové územia a pomáhať pri odháňaní medveďov. S rastúcim počtom incidentov sa tiež objavujú otázky o možných súvislostiach s klimatickými zmenami a nedostatkom potravy v prírode, čo môže nútiť medvede hľadať potravu bližšie k ľudským osídleniam.
Tagy
Súvisiace články

Tragédia v Amerike: Matka prišla o tri deti pri požiari
V americkej Kenoshi došlo k tragédii, keď pri požiari zahynuli tri deti matky Jourdan Feasbyovej. Namiesto vianočných osláv sa rodina musí vyrovnávať s nepredstaviteľnou stratou.

Storočná Iñaxi Lasaová: Cvičenie a zdravá strava ako recept na dlhovekosť
Iñaxi Lasaová, 101-ročná žena z Baskicka, dokazuje, že vek je len číslo. Každodenným cvičením v posilňovni a zdravou stredomorskou stravou prekonala rakovinu aj covid, čím inšpiruje mnohých svojich fanúšikov na sociálnych sieťach.

Švajčiarska diaľničná známka za 21 eur: Ošiaľ v obchodoch
V Švajčiarsku sa spustila akcia na ročnú diaľničnú známku, ktorá láka vodičov na výrazné zľavy. Diskontné reťazce ako Lidl a Aldi ponúkajú známku za atraktívne ceny, čím sa snažia prilákať zákazníkov do svojich predajní pred Vianocami.
