TA1.SK
Meniny má Ondrej
Kultúra

Disneyho vianočný film dojal divákov: Najemotívnejšia reklama roka

2 min čítania

Vianočná sezóna 2025 priniesla výnimočný krátky film od Disneyho, ktorý si získal srdcia divákov. Režisér Taika Waititi vytvoril emotívnu reklamu, ktorá prekonala aj tradičné britské kampane.

Vypočuť si článok

Disneyho vianočný film dojal divákov: Najemotívnejšia reklama roka
Foto: TOPKY

Disney sa tento rok stal kráľom vianočných obrazoviek s krátkym filmom 'Best Christmas Ever'. Príbeh, v ktorom sa kresba dievčatka po zásahu Santa Clausa premení na skutočnú postavičku, vyvolal silné emócie u takmer 60 percent divákov. Analýza spoločnosti DAIVID, ktorá využíva umelú inteligenciu na vyhodnocovanie reakcií publika, potvrdila, že reklama vynikala v kategóriách ako nostalgia, pocit útulnosti a radosť, pričom zaznamenala dramatický nárast pozitívnych emócií v porovnaní s bežnými spotmi.

Medzi ďalšími úspešnými reklamami sa v top päťke umiestnili spoty Waitrose s názvom 'The Perfect Gift', v ktorom sa objavili Keira Knightley a Joe Wilkinson, ako aj John Lewis s kampaňou 'Where Love Lives'. Značky ako LEGO a Tesco sa taktiež dostali do popredia, pričom Gap, Walmart a Barbour sa umiestnili na nižších priečkach. Tieto reklamy dokazujú, že sviatky sú časom, kedy značky môžu vytvoriť silné emocionálne spojenie s publikom.

Ian Forrester, šéf spoločnosti DAIVID, zdôraznil, že sviatočné obdobie je ideálnym časom na vyjadrenie emócií. Disneyho kampaň ukazuje, že vianočné príbehy majú silu pripomínať nám, čo je na sviatkoch najdôležitejšie – pocity. John Lewis sa vrátil so svojou najemotívnejšou kampaňou za posledné desaťročie, ktorá pokračuje v ich tradičnej línii emotívnych príbehov. Výsledky analýzy vychádzajú z platformy Creative Data API, ktorá hodnotí milióny diváckych reakcií a identifikuje spoty, ktoré najviac vyvolávajú pozitívne emócie. Disney s 'Best Christmas Ever' tak právom získal titul najemotívnejšej reklamy vianočnej sezóny 2025.

Tagy

#Disney#vianočná reklama#emócie#Taika Waititi