Bulharsko prijíma euro: Bezplatná výmena levov začína v januári 2026
Bulharsko sa chystá na prechod na euro, pričom Národná banka Slovenska (NBS) ponúka bezplatnú výmenu bulharských levov za eurá. Táto služba bude dostupná od 2. januára do 2. marca 2026.
Vypočuť si článok

Národná banka Slovenska oznámila, že od 2. januára 2026 začne bezplatne vymieňať bulharské levy za eurá. Tento krok súvisí so vstupom Bulharska do eurozóny, čo znamená, že krajina čoskoro prestane používať svoju národnú menu. Stanovený výmenný kurz je 1,95583 leva za euro, pričom výmena bude možná len na vybraných miestach v Bratislave a Košiciach.
Osoby, ktoré chcú vymeniť svoje levy, môžu tento proces vykonať bez poplatkov, pričom maximálny limit na osobu a transakciu na deň je 2 000 leva. Okrem NBS môžu občania bez obmedzenia vymeniť svoje peniaze aj v centrálnej banke v Bulharsku. Komerčné banky a vybrané pobočky v Bulharsku budú tiež poskytovať túto službu až do 30. júna 2026.
Obe meny, lev a euro, budú v Bulharsku používané súčasne až do 1. februára 2026, čo dáva občanom a turistom čas na adaptáciu na nový menový systém. Tento prechod na euro je významným krokom pre bulharskú ekonomiku a jej integráciu do eurozóny.
Tagy
Súvisiace články

UniCredit Bank zavádza Click to Pay: Rýchlejšie a bezpečnejšie platby online
UniCredit Bank na Slovensku predstavuje novú službu Click to Pay, ktorá zjednodušuje online platby. Klienti môžu teraz platiť rýchlejšie a bezpečnejšie bez nutnosti opakovaného zadávania údajov z platobnej karty.

Slovensko vyrába vojenské vozidlá Tatra za viac ako miliardu eur
V Moldave nad Bodvou sa rozbehne výroba 4000 vojenských nákladných vozidiel Tatra. Minister obrany Robert Kaliňák oznámil, že projekt si vyžiada investície presahujúce miliardu eur a vytvorí 300 nových pracovných miest.

Slovensko čelí vysokým clám z USA: Vývoz áut dramaticky klesá
Slovensko sa nachádza na nelichotivom vrchole rebríčka krajín najviac postihnutých vysokými colnými sadzbami zo strany Spojených štátov. Inštitút finančnej politiky varuje pred negatívnymi dopadmi na slovenský export, najmä v automobilovom priemysle.
