Alarmujúce zistenia WHO: Takmer tretina žien zažila sexuálne násilie
Svetová zdravotnícka organizácia zverejnila znepokojujúce údaje o sexuálnom násilí vo svete. Podľa najnovších štatistík sa takmer tretina žien, teda približne 840 miliónov, stala obeťou násilia zo strany partnera alebo sexuálneho násilia.
Vypočuť si článok

Podľa správy WHO, ktorá vychádza z analýzy dát zo 168 krajín, sa až 316 miliónov žien starších ako 15 rokov stretlo s fyzickým alebo sexuálnym násilím od partnera len v uplynulom roku. To predstavuje približne 11 percent všetkých žien na svete. Generálny riaditeľ WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus označil tento problém za jednu z najstarších a najzanedbávanejších nespravodlivostí ľudstva.
Správa upozorňuje na extrémne pomalý pokles násilia, ktorý sa pohybuje okolo 0,2 percenta ročne. Taktiež sa zistilo, že násilie voči ženám sa začína už v mladom veku. V poslednom roku zažilo 12,5 milióna tínedžeriek vo veku 15 až 19 rokov útok či zneužívanie od partnera, čo predstavuje 16 percent dievčat v tejto vekovej skupine.
Regionálne rozdiely v prejavoch násilia sú výrazné. Najhoršia situácia je v Oceánii, kde partnerské násilie priznalo až 38 percent žien, čo je viac než trojnásobok globálneho priemeru. Naopak, v Európe a Severnej Amerike je tento podiel najnižší, približne na úrovni piatich percent. Tieto zistenia vyžadujú okamžitú pozornosť a opatrenia na ochranu žien po celom svete.
Tagy
Súvisiace články

Tragédia v Amerike: Matka prišla o tri deti pri požiari
V americkej Kenoshi došlo k tragédii, keď pri požiari zahynuli tri deti matky Jourdan Feasbyovej. Namiesto vianočných osláv sa rodina musí vyrovnávať s nepredstaviteľnou stratou.

Storočná Iñaxi Lasaová: Cvičenie a zdravá strava ako recept na dlhovekosť
Iñaxi Lasaová, 101-ročná žena z Baskicka, dokazuje, že vek je len číslo. Každodenným cvičením v posilňovni a zdravou stredomorskou stravou prekonala rakovinu aj covid, čím inšpiruje mnohých svojich fanúšikov na sociálnych sieťach.

Švajčiarska diaľničná známka za 21 eur: Ošiaľ v obchodoch
V Švajčiarsku sa spustila akcia na ročnú diaľničnú známku, ktorá láka vodičov na výrazné zľavy. Diskontné reťazce ako Lidl a Aldi ponúkajú známku za atraktívne ceny, čím sa snažia prilákať zákazníkov do svojich predajní pred Vianocami.
