TA1.SK
Meniny má Ambróz
Ekonomika

Slováci míňajú rekordné sumy počas Black Friday 2025

2 min čítania

Tento rok sa Black Friday na Slovensku zapísal do histórie, keď zákazníci utratili rekordných 18 miliónov eur. Nárast tržieb o takmer štvrtinu oproti minulému roku svedčí o rastúcom záujme o online nakupovanie.

Vypočuť si článok

Slováci míňajú rekordné sumy počas Black Friday 2025
Foto: TechByte

Týždeň predajných akcií spojený s Black Friday sa na Slovensku v roku 2025 stal najúspešnejším v histórii elektronického obchodovania. Podľa údajov spoločnosti Shoptet, ktorá podporuje viac ako 7 600 slovenských e-shopov, zákazníci minuli celkovo 18 miliónov eur. Tento výsledok predstavuje medziročný nárast o takmer 25 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom, kedy obrat dosiahol 14,5 milióna eur.

Zvýšenie tržieb sa odrazilo aj v počte vybavených objednávok. Kým v minulom roku e-shopy vybavili približne 170-tisíc zásielok, tento rok sa ich počet vyšplhal na 200-tisíc. Marketingový riaditeľ spoločnosti Shoptet Ivo Mrena uviedol, že zákazníci si zvykli na zľavové kampane, ktoré sú v tomto období obzvlášť populárne. Priemerné zľavy dosahovali okolo 20 %, pričom zákon ukladá povinnosť uvádzať najnižšiu cenu pred akciou, čo uľahčuje orientáciu v zľavách.

Zľavové akcie sa však nezačali len v deň Black Friday. Mnohé e-shopy sa rozhodli spustiť kampane už začiatkom novembra, aby predišli logistickému preťaženiu a získali náskok pred konkurenciou. Novembrové tržby internetových obchodov prekonali 61,9 milióna eur, čo predstavuje 19-percentný rast oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Počet spracovaných objednávok sa v novembri priblížil k 700-tisíc.

Z hľadiska sortimentu dominovali predaje produktov pre domácnosť a záhradu, nasledujú kozmetika a parfumy, zatiaľ čo oblečenie a módne doplnky obsadili tretie miesto. Pokiaľ ide o platobné metódy, najobľúbenejšou zostala dobierka, hneď za ňou nasledovala platba kartou, najčastejšie cez službu Shoptet Pay. Zákazníci preferovali bankový prevod pri drahších transakciách.

V oblasti doručovania si najlepšie vedie firma Packeta (Zásielkovňa), ktorá pre e-shopy zabezpečila prepravu viac ako 250-tisíc zásielok. Nasledujú kuriérska služba GLS a Slovenská pošta. Aj keď si Slováci v súčasnosti uťahujú opasky, počas Black Friday sa rozhodli investovať do darčekov pre seba a svojich blízkych, čo potvrdzuje ich rastúci záujem o online nakupovanie.

Tagy

#Black Friday#e-commerce#Slovensko#tržby#zľavy