Slováci míňajú rekordné sumy počas Black Friday 2025
Tento rok sa Black Friday na Slovensku zapísal do histórie, keď zákazníci utratili rekordných 18 miliónov eur. Nárast tržieb o takmer štvrtinu oproti minulému roku svedčí o rastúcom záujme o online nakupovanie.
Vypočuť si článok

Týždeň predajných akcií spojený s Black Friday sa na Slovensku v roku 2025 stal najúspešnejším v histórii elektronického obchodovania. Podľa údajov spoločnosti Shoptet, ktorá podporuje viac ako 7 600 slovenských e-shopov, zákazníci minuli celkovo 18 miliónov eur. Tento výsledok predstavuje medziročný nárast o takmer 25 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom, kedy obrat dosiahol 14,5 milióna eur.
Zvýšenie tržieb sa odrazilo aj v počte vybavených objednávok. Kým v minulom roku e-shopy vybavili približne 170-tisíc zásielok, tento rok sa ich počet vyšplhal na 200-tisíc. Marketingový riaditeľ spoločnosti Shoptet Ivo Mrena uviedol, že zákazníci si zvykli na zľavové kampane, ktoré sú v tomto období obzvlášť populárne. Priemerné zľavy dosahovali okolo 20 %, pričom zákon ukladá povinnosť uvádzať najnižšiu cenu pred akciou, čo uľahčuje orientáciu v zľavách.
Zľavové akcie sa však nezačali len v deň Black Friday. Mnohé e-shopy sa rozhodli spustiť kampane už začiatkom novembra, aby predišli logistickému preťaženiu a získali náskok pred konkurenciou. Novembrové tržby internetových obchodov prekonali 61,9 milióna eur, čo predstavuje 19-percentný rast oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Počet spracovaných objednávok sa v novembri priblížil k 700-tisíc.
Z hľadiska sortimentu dominovali predaje produktov pre domácnosť a záhradu, nasledujú kozmetika a parfumy, zatiaľ čo oblečenie a módne doplnky obsadili tretie miesto. Pokiaľ ide o platobné metódy, najobľúbenejšou zostala dobierka, hneď za ňou nasledovala platba kartou, najčastejšie cez službu Shoptet Pay. Zákazníci preferovali bankový prevod pri drahších transakciách.
V oblasti doručovania si najlepšie vedie firma Packeta (Zásielkovňa), ktorá pre e-shopy zabezpečila prepravu viac ako 250-tisíc zásielok. Nasledujú kuriérska služba GLS a Slovenská pošta. Aj keď si Slováci v súčasnosti uťahujú opasky, počas Black Friday sa rozhodli investovať do darčekov pre seba a svojich blízkych, čo potvrdzuje ich rastúci záujem o online nakupovanie.
Tagy
Súvisiace články

Slováci šetria na kvalite jedla: Hrozba pre zdravie a reštaurácie
Rast cien potravín núti Slovákov obmedzovať kvalitu stravy, čo môže mať vážne zdravotné následky. Podľa novej štúdie sa zvyšuje počet ľudí, ktorí siahajú po menej kvalitných potravinách, aj keď celkový trend je pozitívny.

Odstupné a odchodné: Čo potrebujete vedieť pri prepustení
Odstupné môže byť významnou finančnou podporou pre zamestnancov, ktorí čelí prepusteniu. Jeho výška sa odvíja od počtu rokov odpracovaných vo firme a dôvodu ukončenia pracovného pomeru.

Odborníci varujú: Rok 2026 prinesie Slovakom studenú sprchu
Národná banka Slovenska a odborníci varujú pred výrazným spomalením trhu s hypotékami v roku 2026. Očakáva sa stagnácia dopytu, čo môže mať negatívny dopad na finančnú situáciu domácností.
