TA1.SK
Meniny má Dagmara
Slovensko

Okay fón čelí obvineniam z protiprávneho účtovania

2 min čítania

Virtuálny operátor Okay fón sa ocitol pod paľbou kritiky za opakované strhávanie peňazí od zákazníkov, ktorí zrušili svoje služby. Klienti sa sťažujú na nefunkčnú podporu a problémy s eSIM kartami.

Vypočuť si článok

Okay fón čelí obvineniam z protiprávneho účtovania
Foto: TechByte

Virtuálny mobilný operátor Okay fón čelí vážnym obvineniam od svojich zákazníkov, ktorí tvrdia, že im operátor neoprávnene strháva peniaze za služby, o ktoré už nemajú záujem. Zákazníci uvádzajú, že aj po výslovnom oznámení o zrušení služieb pokračujú platby, čo vyvoláva otázky o legálnosti takýchto praktík.

Podľa portálu Živé.sk sa sťažnosti zákazníkov týkajú aj nefunkčných eSIM kariet a nedostatočnej zákazníckej podpory. Mnohí klienti sa snažili zrušiť automatické platby cez webovú stránku Okay fónu, no bez úspechu. Na sociálnych sieťach sa objavujú negatívne recenzie, kde zákazníci označujú operátora za podvodníka, pričom opakovane poukazujú na problémy s komunikáciou a nefunkčné služby.

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb potvrdil, že eviduje sťažnosti na Okay fón, avšak upozorňuje, že jeho právomoci sú v tomto prípade obmedzené. Operátor totiž poskytuje služby prostredníctvom medzinárodného roamingu a nemá domácu sieť na Slovensku. Zákazníci majú právo kedykoľvek vypovedať zmluvu, a ak operátor ignoruje výpoveď a naďalej účtuje platby, môže to viesť k právnym dôsledkom.

Slovenská obchodná inšpekcia zaznamenala osem podaní týkajúcich sa kvality služieb, pričom podnety rieši Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií. Ak by sa preukázalo, že Okay fón účtuje platby po zrušení zmluvy, mohlo by ísť o nekalú obchodnú praktiku. Zákazníci sú v takýchto prípadoch odporúčaní obrátiť sa na svoju banku alebo zvážiť blokovanie platieb.

Napriek prebiehajúcim problémom avizuje Okay fón spustenie novej služby prenájmu repasovaných iPhonov, pričom ponúka model iPhone 14 s kapacitou 128 GB za zálohu 466 eur a mesačný poplatok 6 eur. Otázky týkajúce sa vrátenia peňazí sa však v kontexte súčasných skúseností zákazníkov objavujú stále častejšie. Za službou stojí britská firma Beneko.com LLP, ktorá pôsobí na Slovensku prostredníctvom organizačnej zložky v Bratislave, čo komplikuje riešenie sporov cez miestne úrady.

Tagy

#Okay fón#sťažnosti#eSIM#podvod#regulácia